Knjiga pod nazivom "Ko će brže, ko će bolje, učiti gramatičko polje" predstavlja priručnik namenjen učenicima i nastavnicima za lakše i aktivno učenje gramatike srpskog jezika. Gradivo je raspoređeno specifičnim metodičko-logičkim redom u formiranju, savlađivanju i utvrđivanju pojmova. Autori su birali odgovarajuće jezičke materijale, oslanjajući se na savremenu književnost za decu predviđenu programom, narodnu književnost i dečje stvaranje uzeto iz listova i časopisa za decu.
Postavljeni zadaci su sa više nivoa složenosti. Njihov cilj je podsticanje individualnih osobina učenika. To znači da su zadaci podsticajno-istraživački, a njihovo rešavanje omogućava samostalnu primenu naučenih jezičkih činjenica u sličnim ili novim situacijama, Svi ovi elementi ukazuju na zalaganje autora da se ovoj vrsti gradiva pristupi sa aspekta aktivne nastave. To se potvrđuje i izborom problemskih zadataka koji traže stvaralačku aktivnost učenika.
U savlađivanju pojedinih osobenosti jezika i pravopisa u mlađim razredima osnovne škole i organizaciji nastavnog časa, birani su najbolji putevi u cilju otklanjanja šema, šablona, i modela. Uvek se polazilo od prirode nastavne jedinice ili nastavne oblasti.
Postavljeni zadaci ne predstavljaju samo kontrolu uspešnog rada na času, već i neko otkriće do koga učenik dolazi.
Cilj autora je da u toku rada dolaze do izražaja individualne osobine učenika, naročito u tumačenju poetskih odlika jezika, rešavanju zagonetki i rebusa i izabranih stihova koji čine emocionalnu poruku određene nastavne teme. Uvek je bila prisutna misao o povratnoj informaciji. Nastavniku se, pošto ima uvid u rad učenika, pruža mogućnost praćenja njegovog napredovanja.
Povratna informacija koja će se dobiti od učenika ne treba da se zasniva samo na iznošenju tačnog odgovora, već i u inovaciji pronalaženja odgovora na zadata pitanja. Svaka stranica knjige obogaćena je ilustracijama koje se mogu bojiti i podstaknuti na stvaralaštvo.
Postavljeni zadaci su sa više nivoa složenosti. Njihov cilj je podsticanje individualnih osobina učenika. To znači da su zadaci podsticajno-istraživački, a njihovo rešavanje omogućava samostalnu primenu naučenih jezičkih činjenica u sličnim ili novim situacijama, Svi ovi elementi ukazuju na zalaganje autora da se ovoj vrsti gradiva pristupi sa aspekta aktivne nastave. To se potvrđuje i izborom problemskih zadataka koji traže stvaralačku aktivnost učenika.
U savlađivanju pojedinih osobenosti jezika i pravopisa u mlađim razredima osnovne škole i organizaciji nastavnog časa, birani su najbolji putevi u cilju otklanjanja šema, šablona, i modela. Uvek se polazilo od prirode nastavne jedinice ili nastavne oblasti.
Postavljeni zadaci ne predstavljaju samo kontrolu uspešnog rada na času, već i neko otkriće do koga učenik dolazi.
Cilj autora je da u toku rada dolaze do izražaja individualne osobine učenika, naročito u tumačenju poetskih odlika jezika, rešavanju zagonetki i rebusa i izabranih stihova koji čine emocionalnu poruku određene nastavne teme. Uvek je bila prisutna misao o povratnoj informaciji. Nastavniku se, pošto ima uvid u rad učenika, pruža mogućnost praćenja njegovog napredovanja.
Povratna informacija koja će se dobiti od učenika ne treba da se zasniva samo na iznošenju tačnog odgovora, već i u inovaciji pronalaženja odgovora na zadata pitanja. Svaka stranica knjige obogaćena je ilustracijama koje se mogu bojiti i podstaknuti na stvaralaštvo.
Prof. dr Stana Smiljković
Prof. Slavka Stojanović
Prof. Slavka Stojanović